Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
NYMANN BRAND COLLECTION APS
CVR-nummer 42835374
Karl Bjarnhofs Vej 13
7120 Vejle Øst
Mailadresse kontakt@nymannbc.dk
Telefonnummer 4250 2396
Vi sælger brugte varer i højeste kvalitet.
Bemærk, at disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget på hjemmesiden, men ikke for køb foretaget i vores fysiske butik (showroom).
Betaling
- Dankort
- Dankort/VISA-Dankort
- VISA
- MasterCard
- Meastro
- MobilePay
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Hvis kunden skal klikke af ved MobilePay, kan du indsætte nedenstående tekst:
”Købsbeløbet reserveres på din konto, indtil betaling sker.”
Fragt
Alle pakker sendes med GLS forsikret forsendelse.
Dine varer afsendes inden 48 timer fra bestilling (på hverdage)
Leveringstid 1-3 dage
Pakker sendes til pakkeshops, hvis andet ikke er aftalt.
FRAGTPRISER:
0-1kg DKK 37
1-5 kg DKK 40,50
5-10 kg DKK 47,5
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, når din varer er købt på vores webshop.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@nymannbc.dk
eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne eller ved at trykke her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Vare som er købt i vores showroom sælges uden fortrydelsesret.
I nogle tilfælde kan varen ombyttes til anden vare inden for 7 dage fra købstidspunktet,
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx for meget store ordrer eller store varer. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.000 kr
Kommissionsvarer som retuneres skal være i 100% samme stand som da den blev leveret/købt, da dette er andres ejendele.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Hangtags/pris skilte skal sidde på varen/varerne og må ikke fjernes.
Vi sælger mange varer i kommission for vores kunder, derfor er det vigtigt at mærker ikke fjernes, hvis man vil retunere sit køb
(det er vores sikkerhed for at varen ikke har været taget i brug)
Varer hvor hangtags er fjernet, tages ikke retur.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Karl Bjarnhofs Vej 13
7120 Vejle ØsT
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Fortrydelsesret i vore showroom,
Pengene gives ikke retur, varen kan ombyttes til en anden inden for 14 dage efter købet.
Køb gennem Reusers Randers og Aalborg.
Deres købs vilkår er gældende, hvis andet ikke er oplyst.
Forhør dig i butikken inden køb.
Køb gennem Lykke & Lykke Juelsminde.
Deres købs vilkår er gældende, hvis andet ikke er oplyst.
Forhør dig i butikken inden køb.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen må ikke være forsøgt repereret selv, altså skinddele må ikke været blevet udskiftet af andre end Louis Vuitton, Chanel, m.v.
Hvis varen repereres af andre, vil dette forringe varens værdi.
Varen sendes til:
NYMANN BRAND COLLECTION APS
Karl Bjarnhofs Vej 13
7120 Vejle Øst
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi tager forbehold for at der kan ske fejl med priser engang imellem, hvis en vare købes til forkert pris vil ordren blive annulleret.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kontakt@nymannbc.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos NYMANN BRAND COLLECTION APS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på nymannbrandcollection.dk er NYMANN BRAND COLLECTION APS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på kontakt@nymannbc.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
NYMANN BRAND COLLECTION APS
CVR-nummer 42835374
Karl Bjarnhofs Vej 13
7120 Vejle Øst
Mailadresse kontakt@nymannbc.dk
Telefonnummer 4250 2396
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.01.2023